خاطرات یک انسان عاشق

خاطرات، حرفها و کمی بی پرده

خاطرات یک انسان عاشق

خاطرات، حرفها و کمی بی پرده

حلالم کن اگر آزرده گشت آن خاطر نازت/ که عمری وقت می گیرد، شود عستاد، استادی

آخرین مطالب

متکای ضعیف

آنچه بسیار درباره اش صحبت های به ظاهر صحیح و خیرخواهانه زده میشود، بحث ایران است و ارتباطش با غیر ایران. "به ما چه که در غزه چه می گذرد، به ما چه که سوریه فلان است؟ چرا ما باید سنگ عراق را به سینه بزنیم، خودشان اگر عرضه داشتند مشکلشان را حل می کردند، اصلا چراغی که خانه رواست به مسجد حرام است." و تهش شد نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران...
"چراغی که خانه رواست به منزل حرام است"، رُک بگویم، این ضرب المثل غلط است. مزخرف است. دلیل هم دارم، دلیلش هم قرآن است. کتابی که برایش هزار دلیل منطقی آورده شده که تحریف نشده است و کتاب خداست، نه روایت است که انگ مشکوک بودن بهش بچسبد، نه داستان تاریخی است که به لرزش دست نویسنده اش اعتماد نشود. قرآن است و اگر به قرآن خدا اعتقاد نداشته باشند(یعنی حتی یک جمله از آن را نپذیرند) باید به پاک بودنشان شک کرد.
سوره ی مبارکه ی حشر(سوره ی 59ام)، آیه ی شماره ی 9: 
وَالَّذِینَ تَبَوَّؤُوا الدَّارَ وَالْإِیمَانَ مِن قَبْلِهِمْ یُحِبُّونَ مَنْ هَاجَرَ إِلَیْهِمْ وَلَا یَجِدُونَ فِی صُدُورِهِمْ حَاجَةً مِّمَّا أُوتُوا وَیُؤْثِرُونَ عَلَى أَنفُسِهِمْ وَلَوْ کَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ وَمَن یُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُوْلَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ﴿۹﴾

و برای کسانی که در «دارالهجرة» (سرزمین مدینه) و در خانه ایمان، قبل از مهاجران، مسکن گزیدند، آنها کسانی را که به سویشان هجرت کنند دوست می‏دارند و در دل خود نیازی به آنچه به مهاجران داده شده احساس نمی‏کنند، و آنها را بر خود مقدم می‏دارند هر چند شدیدا فقیر باشند، کسانی که خداوند آنها را از بخل و حرص نفس ‍ خویش بازداشته رستگارند. (۹)
" و آنها را بر خود مقدم می‏دارند هر چند شدیدا فقیر باشند، کسانی که خداوند آنها را از بخل و حرص نفس ‍ خویش بازداشته رستگارند"
این دلیل من است بر غلط بودن آن ضرب المثل چراغ حرام به مسجد. آنها را بر خود مقدم می دارند هرچند خودشان فقیرند. ما نه فقیریم و نه نیازمند، هم کیشانمان در خطر اند و در نیاز، چرا نباید به برادر مسلمانمان کمک کنیم؟ اصلا در اسلام مگر وطن معنا دارد؟ مگر وطن مسلمان، مگر وطن شیعه جز کشور اسلام است؟ نمی گویم که هر چراغی به دستمان رسید ببریمش مسجد، خیر این هم واضحا غلط است، اما یادمان نرود، شاید کسانی باشند که به چراغ ما محتاج تر باشند. حرف من اینست که نفی و نهی نکنیم امری را که می توان در آن اعتدال ایجاد کرد.

رسول الله- حضرت محمدبن عبداللّه صلی الله علیه و آله وسلم- فرمود: «کسی که به فریاد برادر مسلمانش برسد و او را از غصه، گرفتاری و خطری نجات دهد، خداوند ده کار نیک برای او می نویسد. ده درجه او را بالا می برد و ثواب آزاد کردن ده بنده را به او عطا می فرماید. ده عقوبت را از او دور می نماید و در روز قیامت ده شفاعت برایش آماده می سازد» و چندین حدیث دیگر در این باب، یعنی در باب "ایثار"
یک واژه ی انسانی، یک حرکت و یک رفتار انسان دوستانه که تلالو انسانیت است...ایثار. و بودند و هستند بعضی ها که می گویند انسانیت انسانیت و تا نویت انجام یک کار انسان دوستانه می شود، پا پس می کشند و سفسطه می کنند و از همه جالب تر تکیه می کنند بر متکای ضعیف این ضرب المثل کذایی و نمی دانند که دارند خلاف قرآن می گویند.

حرف من و منظور من ایثار است...
  • میم‌پ اسفندیاری

نظرات  (۴)

بی صبرانه منتظر مطلبی خوب و عالی
سلام
احسنتم
عالی بود.
جا داشت به داستان برخورد امیرالمؤمنین و اهل بیتشون با گدایان رو هم اشاره می کردید.
اجرکم عندالله
  • امیررضا پرویز
  • سلام عستاد 
    این کمک ها خب یه دلیل استراتژیک هم باید داشته باشه اونم اینه که عراق و سوریه و حزب الله و... مثل یه سد عمل می کنن جلوی تروریستا و اسراییل 
    پاسخ:
    اون که بعله، منتها فعلا ما به این بسنده کردیم که ماست سیاه نیست و سفیده، مراحل بعدی پیشکش
    البته خیلی ها هم فقیرند هم نیازمند.ولی میشود به تعادلی هم رسید
    پاسخ:
    دقیقا، اصلا همین درستشه
    متاسفانه بعضی ها همین فقر و نیاز رو دلیل می گیرند و می زنند زیر همه چی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">